Трансмісія автомобіля

Все, що пов'язує двигун з провідними колесами, становить трансмісію автомобіля. Трансмісія в автомобілі виконує наступні функції:
·        передає крутний момент від двигуна до ведучих коліс;
·        змінює величину і напрямок крутного моменту;
·        перерозподіляє крутний момент між провідними колесами.
Залежно від виду перетворюваної енергії розрізняють наступні види трансмісії:
·        механічна (передає і перетворює механічну енергію);
·        електрична (перетворює механічну енергію в електричну і після передачі до ведучих коліс - електричну в механічну енергію);
·        гідрооб'ємна (перетворює механічну енергію в енергію потоку рідини і після передачі до ведучих коліс - енергію потоку рідини в механічну енергію);
·        комбінована (електромеханічна, гідромеханічна - т.зв. «гібриди»).
Найбільше застосування на сучасних автомобілях знайшла механічна трансмісія. Механічна (гидромеханическая) трансмісія, зміна крутного моменту в якій відбувається автоматично, називається автоматичною трансмісією.
У конструкції трансмісії в якості ведучих коліс можуть використовуватися передні, задні, а також і передні, і задні колеса. Якщо в якості ведучих коліс використовуються задні колеса, автомобіль має задній привід, а якщо передні - передній привід. Привід на передні і задні колеса мають повнопривідні автомобілі.
У автомобілів з різними типами приводу конструкція трансмісії має суттєві відмінності, як за складом елементів, так і по їх пристрою.
Трансмісія заднеприводного автомобіля включає послідовно располложенние зчеплення, коробку передач, карданну передачу, головну передачу, диференціал і піввісь.
Зчеплення призначене для короткочасного від'єднання двигуна від трансмісії і плавного їх з'єднання при перемиканні передач, а також запобігання елементів трансмісії від перевантажень.
Коробка передач служить для зміни крутного моменту, швидкості і напрямку руху автомобіля, а також тривалого роз'єднання двигуна від трансмісії.
Карданна передача забезпечує передачу крутного моменту від вторинного вала коробки передач на вал головної передачі, розташованих під кутом один до одного.
Головна передача слугує для збільшення крутного моменту і передачі його на півосі ведучих коліс. На задньопривідних автомобілях застосовується гипоидная головна передача (осі шестерень не перетинаються).
Диференціал призначений для розподілу крутного моменту між ведучими колесами. Він дозволяє полуосям обертатися з різними кутовими швидкостями, що необхідно при повороті автомобіля.
Трансмісія передньопривідного автомобіля на відміну від задньопривідного має шарнір рівних кутових швидкостей і приводні вали (півосі). На передньопривідних автомобілях головна передача і диференціал розміщуються в картері коробки передач.
Шарніри рівних кутових швидкостей (ШРУС) служать для передачі крутного моменту від диференціала до ведучих коліс. У конструкції трансмісії використовується, як правило, два шарніра для з'єднання з диференціалом (внутрішні шарніри) і два шарніра для з'єднання з колесами (зовнішні шарніри). Між шарнірами розташовуються приводні вали.
Трансмісія повнопривідних автомобілів може мати різні конструкції. В сукупності вони утворюють системи повного приводу .


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Газоболонна установка